Kuopion Energia: Tehokas asiakkuuksien hallinta valttia uusilla markkinoilla

”Sähköisten palvelukanavien merkitys kasvaa lähivuosina. Tiedon ratkaisu auttaa meitä valmistautumaan sähkömarkkinoiden muutokseen”, Kuopion Energian myyntijohtaja Ari Sormunen sanoo.

Pohjoismaiden energiamarkkinat avautuvat nykyisen arvion mukaan vuonna 2015, jolloin kuluttajat voivat ostaa sähkönsä miltä pohjoismaiselta yhtiöltä tahansa. Tämä luo sekä suuria mahdollisuuksia että paineita energiayhtiöille. Säilyttääkseen kilpailukykynsä energiayhtiöiden on tarjottava räätälöityjä tuotteita kustannustehokkaasti.

Kuopion Energia valmistautuu markkinoiden muutokseen tehostamalla asiakaspalveluaan ja asiakkuuksiensa hallintaa. Yritys hankki Tiedon asiakkuuksien hallinta- ja laskutusjärjestelmän parantamaan asiakaspalvelua ja toiminnan tehokkuutta sekä auttamaan eri tietojärjestelmien integroimisessa.

 

Ari Sormunen

”Asiakaspalvelujen kehittymisen ja kustannustehokkuuden lisäksi ratkaisu auttaa meitä toimimaan joustavasti kehittyvillä markkinoilla”, perustelee Kuopion Energian myyntijohtaja Ari Sormunen.

Tukea liiketoimintaprosesseihin

Tiedon toimittama tietojärjestelmä automatisoi monia energia-alan asiakastietoihin liittyviä toimintoja, kuten palveluyhteydet, mittarien luvun ja laskutuksen. Järjestelmä hoitaa maksujen käsittelyä, perintää ja yhteydet toiminnanohjausjärjestelmään. Lisäksi Kuopion Energia sai keskitetyn työpöytäratkaisun asiakaspalvelua varten, tuen etäluennan prosessien läpiviemiseen, viestintäohjelmiston sekä järjestelmän internetissä tapahtuvaa asiakaspalvelua varten.

Sormunen on tyytyväinen myös tiukkaan aikatauluun, jolla uudet järjestelmät otettiin käyttöön. Järjestelmän vaihto uuteen piti sujua nopeasti. Siksi projektissa panostettiin perusteelliseen suunnitteluun ja valmisteluun. Käyttöönottoprojekti kesti kokonaisuudessaan noin 20 kuukautta.

”Kuopion Energia on pitkäaikainen yhteistyökumppanimme. Panostamme tuotekehitykseen ja asiakaspalveluumme, jotta kaikki asiakkaamme saisivat parhaan mahdollisen tuen liiketoimintaprosessien läpiviemiseen tänä päivänä ja tulevaisuudessa”, sanoo Tiedon asiakkuuspäällikkö Tomi Moilanen.

Jaa:

Ota yhteyttä

Tomi Moilanen
Customer Manager
+358403543882