Tiedon Lifecare-järjestelmän lääkemääräysten uusinnassa ilmennyt häiriö aiheuttanut virheellisiä lääkemääräyksiä ja -listoja

Tiedon Lifecare asiakas- ja potilastietojärjestelmässä havaittiin 1.3 alkaen lääkemääräysten uusimiseen liittyvä häiriö, jonka tuloksena on syntynyt virheellisiä lääkemääräyksiä ja -listoja.

Tieto selvittää tiiviisti ongelman laajuutta, ja kaikkien kyseessä olevaa Lifecare-versiota käyttävien asiakkaiden tietokannat käydään läpi. Häiriöt ovat vaikuttaneet Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymään. Lisäksi tällä hetkellä on epäilyjä muutaman muun perusterveydenhuollon asiakkaan osalta – näiden varmistamista jatketaan yhdessä asiakkaiden kanssa.

”Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta ja haluan Tieto Oyj:n puolesta pyytää vilpittömästi anteeksi häiriöistä eri osapuolille aiheutunutta haittaa, joka on kohdistunut erityisesti Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toimintaan. Suhtaudumme Lifecare-järjestelmässämme ilmenneisiin häiriöihin ja niiden seurauksena syntyneisiin hoitotyön riskeihin erittäin vakavasti. Asiantuntijamme selvittävät tilannetta tauotta. Teemme yhteistyötä toimenpiteissä ja tiedotuksessa asiakkaidemme sekä viranomaisten kanssa. Akuutit korjaavat toimenpiteet on tehty ja tilannetta seurataan tehostetusti. Teemme kaikkemme, jotta tilanne saataisiin ratkaistua perusteellisesti sekä mahdollisimman nopeasti”, sanoo Tiedon toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Lisätietoja:
Kia Haring, viestintäjohtaja, Tieto, kia.haring@tieto.com, puh. 040 765 3700

Julkaistu: 
08 Maaliskuu 2018
Share

Ota yhteyttä

Kia Haring
Head of Global Communications and Corporate Responsibility
+358 40 765 3700
kia.haring@tieto.com